Telefoonnummer Airbnb klantenservices

Wat is het telefoonnummer van Airbnb’s klantenservice?

Het telefoonnummer van de klantenservice van Airbnb is niet heel makkelijk te vinden. Als je in Google zoekt op ‘telefoonnummer airbnb’ eventueel inclusief ‘Nederland’, ‘België’, of een ander land, dan vind je al snel de contactpagina van Airbnb met ‘neem contact op met Airbnb’. Maar nergens staat een telefoonnummer. Airbnb heeft duidelijk de voorkeur aan contact per e-mail of via Twitter @AirbnbHelp, maar soms is het gewoon fijner om te bellen. Daarom hieronder alle telefoonnummers van de klantenservices van Airbnb.

Alle telefoonnummers van Airbnb klantenservices

Nederland +31 20 52 22 333

Canada 1-855-424-7262
Taiwan 0800 868 313
United Kingdom +44 203 318 1111
United States +1-415-800-5959
+1-855-424-7262 (toll-free)
Argentina +54 11 53 52 78 88
Australia +61 2 8520 3333
Austria +43 72 08 83 800
Brazil +55 21 3958-5800
Chile +56229380777
China +86 10 5904 5310
400 890 0309 (shared-cost)
Denmark +45 89 88 20 00
France +33 1 84 88 40 00
Germany +49 30 30 80 83 80
Greece +30 211 1989888
Hong Kong +852 5808 8888
Ireland +353 1 697 1831
Israel +972 3 939 9977
Italy +39-06-99366533
Japan +81 3 4580 0999
+81 800 100 1008 (toll-free)
Mexico +52 55 41 70 43 33
New Zealand +64 4 4880 888
Norway +47 21 61 16 88
Peru +51 1 7089777
Poland +48 22 30 72 000
Portugal +351 30 880 3888
Puerto Rico +1 787 919-0880
Russia +74954658090
88003017104 (toll-free)
South Korea +82 2 6022 2499
+82 808 220 230 (toll-free)
Spain +34 91 123 45 67
Sweden +46 844 68 12 34
Switzerland +41 43 50 84 900

Bellen met de klantenservice van Airbnb

Als je Airbnb via het Nederlandse nummer, dan wordt het gesprek doorgeschakeld naar Dublin. Grote kans dat je dus een Engels sprekende medewerker aan de telefoon krijgt (heel soms niet). Nou zal dat voor de meeste actieve Airbnb’ers geen probleem zijn, maar het is wel handig om te weten.

Voorrang voor Superhosts

Let op: het kan een tijd duren voordat je iemand aan de telefoon krijgt. De wachttijden zijn vaak vrij pittig. Als je superhost bent, dan wordt je vooraan de rij geplaats en wordt je meestal binnen een minuut al geholpen. Dat is één van de vele voordelen van Airbnb superhost zijn.

 

19 thoughts on “Telefoonnummer Airbnb klantenservices

  • Ik wil graag een melding maken voor een oplichtster ik Florence. Haar schuilnaam is Ailun. Mijn zoon heeft 3 maanden bij haar gehuurd en contract liep 30 april af. Zijn borg van 1200 euro krijgt hij niet terug . In febr Week in de kou gezeten omdat ze niks aan de verwarming wilde doen, geen slot op deur, schimmel in huis enz nu lezen we meerdere mensen die geen borg terug krijgen en ze veroordeelt dingen die niet waar zijn!! Zeer onvriendelijk al vanaf dag 1 maar helaas toen al borg betaald en het gevoel dat het niet goed zat. Zeer slechte vrouw. Ik hoop dat jullie hier iets mee doen ik neem in ieder geval een advocaat in handen maar wil graag dat niet nog iemand dit mee maakt !!

  • Hoi Anne, Ai dat is vervelend om te horen. Helaas zijn er oplichters die misbruik maken van Airbnb. Airbnb kan hier waarschijnlijk niets aan doen. Je zou ze kunnen bellen en vragen via het telefoonnummer hierboven (wij zijn niet Airbnb, maar een bemiddelingsbedrijf). Als je verdere ontwikkelingen hebt in de zaak, ben ik wel benieuwd. We horen dit soort dingen helaas vaker, misschien kunnen we ze dan ook adviseren wat te doen.

    Succes in ieder geval. Groet Martijn

  • Beste,

    Ik dien mijn visa kaart te verifiëren. Er wordt gevraagd om de bedragen in te vullen die op mijn kaart gemachtigd zijn? Ik snap niet wat hier bedoeld wordt? Welke bedragen moet ik invullen dan??

  • Hoi Steven, bel even Airbnb via 020 5222333, die kunnen je er meer over vertellen. Succes

  • Wat is het emailadres van Airbnb. Ik krijg steeds mails van hun, maar wil uit hun bestand.

  • Beste,
    Ik heb een airbnb gereserveerd van 22 juni tot 25 juni in Santa Monica.
    Nu was mijn vlucht vertraagd, ipv de 22ste vliegen werd dat de 24ste pas.
    Zo kon ik dus maar 1 van de 3 nachten gebruik maken van de airbnb, toch wilt mijn verhuurder geen geld terug geven. Kan airbnb daar iets aan doen? Op de site wordt ik helaas steeds terug gestuurd naar de verhuurder en die weigerd te betalen… je zou verwachten dat wanneer men kan aantonen dat de vlucht vertraagd is en er geen andere beschikbaar was, airbnb zijn huurders daarvoor beschermd..

  • Ben al een maand aan het wachten totdat ik m’n geld terugkrijg van een annulering. Nog steeds geen reactie. De verhuurder blijft sms sturen met reclame over het ontbijt! Alsof je niet geannuleerd hebt. Ik heb m’n buik er al van vol met deze organisatie!

  • @Leonoor: Ai dat is vervelend als zoiets gebeurt. Airbnb is een platform waar huurders en verhuurders bij elkaar komen. Airbnb is niet alleen voor de huurders, ook voor de verhuurder. Het is voor jou vervelend dat je vlucht vertraagd is, maar net zo goed voor de verhuurder. Die kan er ook niks aan doen dat jouw vlucht vertraagd is, dus zou het niet eerlijk zijn dat hij ervoor moet betalen. Ik begrijp jouw standpunt, maar als je je verplaatst in de verhuurder, is het voor diegene net zo vervelend. Vandaar dat Airbnb voorstelt om het onderling te regelen. Officieel ligt het aan de annuleringsvoorwaarden. Als die flexibel is en je cancelt (een deel) van de boeking meer dan 24 uur van tevoren, dan krijg je het bedrag terug, als annulering gemiddeld of streng is, heb je in dit geval geen recht meer op geld terug. In dat geval raadt Airbnb dan aan om het met de verhuurder te regelen. Wellicht dat hij open staat om een deel te vergoeden, maar dat is de keuze van de verhuurder. In principe ligt de schuld hier bij de luchtvaartmaatschappij, je zou kunnen proberen om via hen geld terug te krijgen. Succes!

    @Erika: Airbnb is vrij snel met terugbetalen van geld, meestal binnen 3 dagen. Als het een maand geleden is, dan zal er iets fout zijn gegaan. Als je inlogt via Airbnb.nl en naar je reizen gaat, zou hij op ‘geannuleerd’ moeten staan. Zo niet, dan is er dus iets fout gegaan. Dat zou dan ook verklaren dat de verhuurder misschien ook denkt dat de boeking door gaat. Als je het echt zeker wil weten, kun je Airbnb bellen, die kunnen kijken of alles goed is gegaan en eventueel ook direct de boeking annuleren. Je kunt het nummer hierboven gebruiken, voor Nederland dus 020 5222333. Succes!

  • Hoi,
    Ik heb net mijn advertentie geanuleerd omdat momenteel verhuur niet mogelijk is en ik op een later moment een nieuwe advertentie wil aanmaken. Maarrrrrr ik had 1 aanvraag binnen gekregen die ik nog niet heb geantwoord. Hoe kan ik dit nu nog regelen?

  • ik heb gebeld naar klantenservice en kreeg een onduidelijk sprekende portugese aan de lijn .\Ze kon me niet helpen en ik kan ook niet in nl met iemand bellen .
    gefrustreerd.
    klant en ik niet blij.

  • Gister boekte iemand voor 1 nacht (€45).
    Per ongeluk stond mijn agenda open.
    De boeker netjes verzocht te annuleren wat gratis kon. Hij ging akkoord. Geen probleem.
    Ik verzocht hem ook via een knop om te annuleren.
    Even later mailtje hij me of ik zijn verzoek tot annuleren even wou bevestigen dat deed ik.

    Vandaag zie ik dat ik als gevolg hier van €86 euro boete heb.
    Hij bleek mij toch verzocht te hebben om te annuleren.
    Dat was dus een vergissing. Daarnaast wist ik niet dat je bij een annulering zo’n grote boete krijgt.
    Triest.

  • Goedemiddag,

    een tijdje geleden is mijn account gehackt. NU is hij gedeactiveerd en wil ik hem graag weer activeren. Ik ben al twee maanden bezig om iemand te pakken te krijgen van de juiste afdeling. Mij wordt elke keer verteld dat ik word terug gebeld. Maar ze bellen niet terug. Kunt u mij vertellen hoe ik in contact kom met de juiste persoon?

    Met Vriendelijke groet,

    Sjoerd

  • Beste,
    ik heb gisteren een huisje in Koskinou Rhodos gehuurd voor volgende zomer. Het stond beschikbaar bij airbnb.
    Nu hoor ik van de eigenaar , na telefonisch contact, dat het huisje te koop staat. Hij kan me niet garanderen dat het nog beschikbaar zal zijn volgend jaar. (hij lijkt me ter goeder trouw) Hoe los ik dit op? Ik wil beletten dat mijn credit kaart gedebiteerd wordt.
    Eric Hoet

  • Vanwege annulering wegens verkoop (!) van de door mij gehuurde en reeds betaald we villa te Lovina ,moet ik 6 weken voor vertrek op zoek naar een ander huis/villa … ik vond het erg moeilijk om iemand te spreken te krijgen van Airbnb . uiteindelijk bovenstaand nummer gebeld en na enkele verifieringsvragen heeft diegene de verhuurder gebeld ,dat hij mijn reserving moet cancelen ! Netjes een mail ontvangen dat de verhuurder is gebeld en dat mijn geld overgemaakt zal worden !
    Hopelijk gaat dit snel gebeuren … wordt vervolgd !

  • Dag,

    Ik heb een b&b in Senegal. Geen druk bezocht gebied dus als ik al gasten had kwamen ze niet via AirBnb. Een collega van mij wilde nu via AirBnb boeken voor 3 dagen en kwam er achter dat een service bedrag gevraagd werd door AirBnb van bijna 20 euro!
    Service waar ze helemaal niet vraagt, want ze reist in haar uppie de hele wereld over.
    Hoe kan ik deze optie verwijderen?
    Mvg antonia

  • Dag,

    Sorry ik zie dat dit ook bij andere boekingen gebeurd . Is dus wat AirBnb aan toeslag neemt. Ik wist niet dat het zo berekend werd. Als ik niet wil dat de gast zoveel extra betaald zal ik zelf dus wat aan de prijs moeten doen. Maar vind het beetje vreemd dat dit niet berekent wordt bij TripAdvisor en Booking.com.
    Antonia

  • 1) Mijn betaling voor het verblijf is 2x van mijn rekening gaan. Ik wil hieromtrent graag telefonisch contact met airbnb om de terugbetaling snel geregeld te krijgen. Welk telnr kan ik bellen vanuit belgie
    2) toen we aankwamen bleek het gehuurde verblijf niet vrij te zijn. Er zat een driedubbele boeking op. Wij willen graag een compensatie. Bij de verhuurder kunnen we hiervoor niet terecht. Welk nummer kan ik bellen vanuit belgie om hierrond verdere vraag te stellen?

  • Hallo,

    Ik wacht al een paar dagen op een bericht van Airbnb over het bekijken van een appartement. Ik ben inmiddels al drie weken over en weer aan het mailen met de verhuurder maar ze heeft de sleutels naar jullie verstuurd. Ik wil graag weten hoe lang het duurt aangezien ik de borg en huur al heb moeten betalen.

    Vriendelijke groeten,

    Cheverny

  • @Cheverny:

    Airbnb is een platform waar je jouw woning op kunt plaatsen zodat toeristen dat kunnen boeken. Zij gaan je geen woningen laten zien, nemen geen sleutels aan etc. Het is net zoiets als Marktplaats. Daar kun je tweedehands spullen verkopen via hun site, maar Marktplaats gaat niet spullen ophalen en brengen etc. Zo is het ook met Airbnb, dat is slechts een platform. De verhuurder moet dit zelf regelen. Maar ik verwacht dat ze je heeft gestuurd dat ‘ze in het buitenland woont en daarom niet zelf kan doen, dat ze daarom Airbnb gebruikt voor de bezichtiging’ etc etc. We horen dit helaas vaak, grote kans dat je ook niet een mail heb gestuurd naar Airbnb, maar naar een website dat lijkt op Airbnb, die de verhuurder zelf heeft gestuurd. Lees even deze blog: http://bnb-beheer.nl/nooit-huurwoning-betalen-airbnb/.

Leave a Reply

Your e-mail address will not be published. Required fields are marked *