Schrijf de ultieme Airbnb titel

De titel van je Airbnb advertentie bepaalt, samen met je hoofd foto, of ze op je advertentie klikken of niet. Neem daarom je tijd voor een goede titel! Wees concreet en focus je op de unieke pluspunten van je woning en vermeld wat de gast wil lezen. Je hebt 50 tekens, gebruik ze goed!

Vermijd onnodige bijvoeglijk naamwoorden

Bijvoeglijke naamwoorden kunnen een woord kracht bijzetten, maar als je ze te pas en onpas gebruikt, verliezen ze juist hun kracht. Bijvoeglijke naamwoorden moet je eigenlijk alleen gebruiken als het echt iets toevoegt of het zonder niet krachtig genoeg is. Want vaak doet het verder meestal niet zoveel. Kijk maar eens naar deze titel:

  • Hele mooie, fijne plek waar je heerlijk kan slapen

In eerste instantie denk je misschien dat het een goede titel is, maar stel je weet niks van een appartement en stad, wat leer je dan van deze titel? Je weet nog net zoveel: niks. Wat de een een mooie plek vindt, kan de ander niet zo boeiend vinden.

 

  • 10 min in Amsterdam centrum gratis parkeren & WiFi

Deze titel geeft zoveel meer informatie. Iemand die met de auto Amsterdam wil bezoeken en misschien nog wat wil werken zal waarschijnlijk op deze advertentie klikken. Deze titel bevat veel elementen die voor veel reizigers belangrijk zijn en zal daarom veel meer geklikt worden.

3 onmisbare tips voor verleidelijke Airbnb titels

Een titel is echt bedoeld om de lezer jouw tekst in te trekken. Er zijn veel technieken om titels zo aantrekkelijk mogelijk te krijgen. Bij Airbnb werkt veel interessante informatie vaak goed, maar de veel gebruikte technieken in marketing werken ook goed. Het is natuurlijk het mooist om beide te gebruiken. In blogs of artikelen lees je vaak titels als ‘5 manieren om geld te besparen’ of ‘het geheim van een slanke buik’. Dit zijn typische marketing titels en werken super goed. Je focust je hier op iets wat de lezer niet weet, maar wel graag wil weten. Er zijn 3 technieken om de lezer in jouw tekst te trekken:

Verrassen

De lezer heeft een bepaalde verwachting ergens over, als je deze onverwachts verdraaid, trekt dat de aandacht. Probeer juist iets tegenstrijdigs neer te zetten, verdraai een waarheid of gebruik humor:

  • Slechte advertenties verdienen meer
  • Gelukkig met hoofdpijn
  • Aanhoudende crisis geschenk voor toerisme
  • De nummer 2 van Nederland

Paaien

Maak mensen nieuwsgierig en laat zien dat zwakheden niet erg zijn. Geef een klein beetje informatie, maar laat vooral zien dat er meer over een bepaald onderwerp te vinden is. Gebruik termen als ‘voordelen ‘geheimen’, ‘ontdekken’, ‘reden’, ‘waarom’ en ‘top…’

  • 5 redenen om geen superhost te worden
  • Het geheim van Airbnb dat ik eigenlijk niet mag vertellen
  • Ontdek hoe tijdelijk verhuur zich in 3 dagen terug verdient

Helpen

Focus op een bepaald probleem en laat zien dat jij de oplossing hebt. Gebruik termen als ‘Leer’, ‘hoe’, ‘tips’, ‘gevaren’, ‘manieren’, ‘do’s dont’s’ en ‘in 3 stappen’.

  • 12 tips om meer boekingen te krijgen
  • Waarom je juist via Airbnb moet verhuren
  • Hoe je in 3 een advertentie maakt

Marketing vs informatief

Het nadeel van marketing titels, is dat het veel tekens kost om zo’n techniek te gebruiken en bij Airbnb willen de toeristen graag de belangrijke elementen voor hen direct weten. Bij een blog of artikel focus je op de lezer die niet per se van plan was om jouw stuk te lezen, maar geïnteresseerd werd door jouw titel. Bij Airbnb zijn ze echt al op zoek naar een verblijf en zoeken ze de beste. Echter werkt de techniek nog steeds. Onderstaande titels vertellen weinig over de ruimte, maar zijn toch wel heel interessant…

  • Misschien wel het mooiste plekje in Amsterdam
  • Als je hier hebt geslapen wil je nooit meer elders
  • 5 redenen om dit appartement te boeken

Grote kans dat zo’n titel heel goed werkt en veel bezoekers trekt. Je zou eigenlijk eens een tijdje moeten testen met de titels om te zien wat het beste voor jouw advertentie werkt. Nog mooier is natuurlijk om een marketing titel te combineren met een informatieve titel. Wel belangrijke informatie geven, maar ook teasen.

  • Zoveel rust en toch in het center van Amsterdam
  • Hartje Amsterdam en 5 tips om gratis te parkeren
  • Zo landelijk, de boswachter zal jaloers worden

 

One thought on “Schrijf de ultieme Airbnb titel

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *